Arnold و V-Ray برنده جایزه Engineering Emmy شدند

پوستر

ارائه‌دهندگان Arnold و V-Ray و ابزارهای شبیه سازی جمعیت Massive و Golaem Crowd از برندگان جایزه مهندسی امی (Engineering Emmy) امسال هستند که مراسم آن در 21 اکتبر 2021 برگزار خواهد شد. این جایزه که معادل فناوری Emmy Primetime بوده، برای به رسمیت شناخته شدن فناوری‌هایی است که به قدری نوآورانه هستند و بر تولید محتوای تلویزیون تأثیر می‌گذارند.

فجاردو در Sony Pictures Imageworks، یکی از اولین استودیوهای بزرگ بود که آرنولد را پذیرفت و با آن کار کرد. آرنولد به سرعت تبدیل به یکی از ارائه دهندگان اصلی و مهم در بازار شد و در زمان خرید Solid Angle در سال 2016 توسط Autodesk در صدها مرکز در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت.

فاجاردو تا سال 2020 در Autodesk کار کرد و دو دریافت کننده امی، آلن کینگ و تیاگو ایزه، به عنوان مهندسان اصلی نرم افزار در این شرکت باقی ماندند.

جایزه‌ی V-Ray، که امروزه به طور گسترده برای تولید و همچنین تجسم معماری مورد استفاده قرار می‌گیرد، به توسعه دهنده‌اش Chaos تعلق خواهد گرفت. هر دو برنامه کاربردی در امکان پذیرش ردیابی اشعه در جلوه‌های بصری پخش شده و انیمیشن موثر بودند.

در نقل قول‌های امی ذکر شده است که V-Ray برای مدیریت صحنه‌های بزرگ تولید، بهینه شده است و ترکیبی از عناصر واقعی و مجازی روی صفحه را تضمین می‌کند، در حالی که کیفیت بالای آرنولد و سهولت استفاده، باعث استفاده گسترده‌تر و محبوبیت آن برای تولیدات تلویزیونی شده است.

دیگر برندگان جایزه Engineering Emmy امسال، دو ابزار مهم شبیه سازی جمعیت یعنی Massive و Golaem Crowd هستند. جایزه Massive به خالق آن، استفان رگلوس تعلق می‌گیرد، که در ابتدا مجموعه ابزارهایی را برای استفاده در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها هنگام کار در Weta Digital و قبل از تأسیس Massive Software در سال 2002، توسعه داد. از آن زمان این نرم افزار در سریال‌های پرمخاطب از جمله Game of Thrones نیز مورد استفاده قرار گرفت.

از سوی دیگر جایزه Golaem Crowd به توسعه دهنده‌ی آن Golaem تعلق خواهد گرفت که توسط محققان سابق در مرکز تحقیقات INRIA فرانسه در سال 2009 تأسیس شد و دو سال بعد این نرم افزار به صورت تجاری راه اندازی شد.

Golaem Crowd در ابتدا در Pan Am و Once Upon a Time توسط Zoic Studios مورد استفاده قرار گرفت و از آن پس در مجموعه‌هایی از جمله Game of Thrones و Lovecraft Country نیز مورد استفاده قرار گرفت. البته شایان ذکر است که هر دو ابزار Massive و Golaem Crowd قبلاً برنده جایزه Technology & Enginnering Emmy در سال 2019 بودند.

 

 

منبع:dfmrendering.com

بازنشر: رسانه جهان معماری

پست های مشابه

دوازدهمین دوره جایزه آرکیتایزر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

همایش ملی |میراث معماری معاصر ایران|

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

طرح پیشنهادی حائل مجموعه تئاترشهر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “