• خانه
  • اخبار
  • اعلام برنده مسابقه طراحی میز مدیریتی : دفتر شهر پل یادمان

اعلام برنده مسابقه طراحی میز مدیریتی : دفتر شهر پل یادمان

descko winner

دفتر شهر پل یادمان(دانیال شاملو و شهربانو پارسا کیان) بعنوان برنده مسابقه طراحی میز مدیریتی (جایزه 15.000.000 تومانی) شدند.

بیانیه هیأت داوران

ضمن سپاس از حضور و استقبال دلگرم کننده عموم طراحان و معماران ارجمند از این مسابقه، طرح رتبه نخست با نظر به معیارهای سه گانه مسابقه انتخاب شده است.

  • بداعت طرح به لحاظ ایده و اندیشه : از نظر ما ایده اولیه اوریجینال است و محصولات مشابه داخلی و خارجی، نتوانسته‌اند به پیچیدگی و بداعت خلاقانه طرح دست یابند. رشد هندسه از یک سو، نظم در عین بی نظمی، بستن کار با یک صفحه رویی، همگی نشان از پختگی و سواد طراحی خالق اثر دارند. طرح محصول ممارست طراح در طی سالها و تعهد به یک پروژه فکری بوده است. طراح این اثر همچون یک هنرمند در حال ساخت خویشتن است و حقیقتاً در این مسیر به محصولات عمیق و قابل قبولی دست یافته است. محصولاتی اصیل ، اثر گذار و وادار کننده بیننده به دیدن ، لمس کردن و فکر کردن.
  • قابلیت ساخت و صنعتی سازی : اشارات فنی طراح در روش ساخت ، مصالح و تکنیکهای فنی برای هیأت داوران قانع کننده بود. اگر چه این میز همچون دیگر محصولات فاخر نیاز به دقت فراوان و از سری سازی به دور است. چالش سختی ساخت اثر غیرقابل انکار است اما همین سختی نیز شانه به شانه هنر و معماری ایرانی در طول تاریخ می ساید.
  • مطابقت با دانش روز فنی و مهندسی: اساساً انتخاب مصالح این میز در کنار اشاره لطیفی که به هنر آئینه کاری در سپهر ایران دارد، محصول تربیت مهندسی و تسلط بر دانشهای روز همچون برشکاری، لیزر و سی ان سی است. طرح اثر نیز از هندسه متقارن دوری جسته و می کوشد پاسخگوی نیازهای ذهنی انسان مدرن و پرشتاب امروزی باشد. انسانی که خود با ابزارآلات مختلف، در رأس است و رسانه است و میخواهد حرفهای خود را به صحنه گفتمان جهانی بکشاند، دیده شود و تحت تأثیر قرار دهد.

رتبه نخست برنده جایزه 15 میلیونی

دانیال شاملو و شهربانو پارساکیان

Danial

Shahbanoo

خانواده محصول پیشنهادی

desco desco desco desco

فرایند ساخت و دیگر اتودها

desco diagram

شیت بندی

desco sheet

دیگر فینالیستها : تقدیر ویژه هیأت داوران

امیرعلی سلامت

desco finalist

غزل غفاری

desco finalist

بهدانی و مجدآبادی

desco finalist

مهراز فراهانی

desco finalist

امین یاوری

 

desco finalist

پست های مشابه

دوازدهمین دوره جایزه آرکیتایزر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

همایش ملی |میراث معماری معاصر ایران|

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

طرح پیشنهادی حائل مجموعه تئاترشهر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “