• خانه
  • اخبار
  • فراخوان مناقصه پروژه پژوهشی با موضوع «مطالعه، بررسی و ارائه طرح ساماندهی خیابان کرمان در منطقه ۱۴ شهرداری تهران»

فراخوان مناقصه پروژه پژوهشی با موضوع «مطالعه، بررسی و ارائه طرح ساماندهی خیابان کرمان در منطقه ۱۴ شهرداری تهران»

فراخوان مناقصه پروژه پژوهشی با موضوع «مطالعه، بررسی و ارائه طرح ساماندهی خیابان کرمان در منطقه ۱۴ شهرداری تهران»

فراخوان مناقصه پروژه پژوهشی با موضوع «مطالعه، بررسی و ارائه طرح ساماندهی خیابان کرمان در منطقه ۱۴ شهرداری تهران»منتشر شد

مرکز مطالعات و برنامه‌ ریزی شهر تهران در نظر دارد مجری پروژه پژوهشی مذکور را از طریق مناقصه عمومی انتخاب نماید. متقاضیان شرکت در مناقصه می‌ بایست حداکثر تا پایان تاریخ مهلت تعیین‌ شده، پیشنهاد‌ های خود را با توجه به RFP پروژه و در قالب فرم پیشنهاد پژوهشی (پروپوزال) به آدرس این مرکز ارسال نمایند.

پیشنهاد دهنده و بهره بردار:
پیشنهاد دهنده: معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۱۴
بهره بردار: شهرداری منطقه ۱۴

بیان و تشریح مسئله:
طرح تعریض خیابان کرمان با عرض ۳۵ متر به عنوان محور شریانی از نوع درجه یک و با هدف ارتباط میان غرب و شرق منطقه۱۴، (خیابان ۱۷ شهریور به خیابان نبرد) از دهه ۶۰ در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و نزدیک به ۴ دهه به مرور باعث ایجاد حقوق مکتسبه برای مالکین پالک های محدوده و شهرداری منطقه ۱۴ گردید. پس از احداث بزرگراه امام علی (ع) خیابان کرمان به دو بخش شرقی و غربی تقسیم گردید و حسب این اتفاق یکپارچگی مورد انتظار محور مذکور و جایگاه آن در نظام سلسله مراتب دسترسی و با وجود خیابان های امیرکبیر و پاسدار گمنام دچار تغییر گردید.
سابقه بازنگری طرح در سال ۱۳۹۶ در قالب اصالح بخشی از پوسته خیابان کرمان در محدوده آرامستان تاریخی ارامنه و و باغ وثوق الدوله (که سالها بعد ثبت میراث تاریخی شدند) و قرارگیری بیش از نیمی از ملک بیمارستان مردم در طرح اصلاحی، با توجه به عملکرد فرا منطقه ای آن ، جابه جایی آن در طول سال ها همواره با چالش مواجه بوده است.
با توجه عدم ضرورت و توجیه طرح تعریض خیابان کرمان از نظر ترافیکی، عدم انتفاع مالکین امالک واقع در طرح، هزینه بالای تملک و طولانی شدن مدت اجرای طرح و عدم تحقق و اجرای ناقص آن که منجر به شکل گیری فضاهای رها شده و بافت نابسامان و نا ایمن به همراه معضالت عملکردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، ترافیکی و نارضایتی و بی اعتمادی ساکنین گردیده است، بازنگری طرح کرمان در دستور کار قرار گرفت و طی بند یک مصوبه ۶۱۵ کمیسیون ماده ۵ حسب موقعیت معبر و نیازسنجی به کاهش عرض محور مذکور از ۳۵ متری به ۱۲متری (در محور کرمان غربی حد فاصل خیابان هفده شهریور تا بزرگراه امام علی(ع)) و ۱۶متری (در محور کرمان شرقی حد فاصل بزرگراه امام علی (ع) تا خیابان نبرد) گردید.
پهنه بندی قبلی طرح تفصیلی برای محور مذکور براساس نقش محور بوده که با توجه به تغییر عرض و جایگاه محور، پهنه بندی اطراف محور نیز تغییر یافته است. تغییرات در پهنه بندی مصوب در دو بخش شرقی و غربی محور کرمان عمدتاً مربوط به تبدیل بخش اعظمی از پهنه های M واقع در دو لبه این محور به R بوده و در سایر موارد نیز تغییرات پهنه بندی با تأکید بر حفظ اراضی موجود و تأمین خدمات پشتیبان سکونت در محله های فرسوده واقع در حوزه بالفصل می باشد. همچنین حسب طرح جدید کلیه اراضی و امالکی که در طول سال ها توسط شهرداری منطقه خریداری شده است به جهت جلوگیری از بارگذاری مسکونی در طرح جدید در پهنه G قرارداده شده اند.
با توجه به تاریخچه ارائه شده از طرح و اقدامات مدیریت شهری جهت اجرای طرح و همچنین با توجه به ملغی شدن طرح تعریض خیابان کرمان و بازنگری صورت گرفته در طرح و تملک های انجام شده در گذشته، مسائل و مشکلاتت متعددی در زمینه های مختلف از جمله کالبدی، فعالیتی، اقتصادی، خدماتی، اجتماعی و غیره در محدوده مورد نظر ایجادشده است که نیازمند بررسی و آسیب شناسی محدوده، بررسی و شناسایی زمین های رها شده، شناسایی مسائل و مشکالت محدوده در تمامی ابعاد ماهوی و رویه ای و تعریف پروژه ها و برنامه های اجرای مناسب با محدوده با هدف افزایش تعلق خاطر شهروندان و تقویت هویت محله ای از طریق ارتقاء سرزندگی و پویایی فعالیت ها، کیفیت سکونت، سیما و منظر شهری و ارائه برنامه عملیاتی مناسب جهت ساماندهی اراضی بلاتکلیف و فضاهای بی دفاعی که در جریان تعریض این محور مورد تخریب و تملک واقع شده اند با هدف ساماندهی و توسعه خیابان کرمان و رفع مشکلات ساکنین است.

اهداف

هدف اصلی:
آسیب شناسی وضع موجود و ارائه برنامه عملیاتی و سند اجرایی جهت توسعه خیابان کرمان در منطقه ۱۴ با توجه به ظرفیت های موجود
اهداف فرعی:
بررسی و آسیب شناسی وضع موجود خیابان کرمان بر اساس اسناد فرادستی
بررسی و شناخت ظرفیت ها و زمینه های توسعه محله ای و منطقه ای خیابان کرمان
تاکید بر پیوستگی فضایی (از پلازای امیرکبیر تا عمارت وثوق الدوله) در طراحی و ساماندهی فضایی محور کرمان
رونق نوسازی و ساخت و ساز در لبه اول خیابان کرمان با توجه به حقوق مکتسبه و کاربری های تثبیت شده
تامین خدمات مورد نیاز در محدوده طرح

قلمرو سازمانی، محدوده مکانی و زمانی:
قلمرو سازمانی: شهرداری منطقه ۱۴ محدوده مورد نظر (کرمان غربی و شرقی)
محدوده مکانی: محور کرمان حدفاصل خیابان ۱۷ شهریور تا خیابان نبرد
محدوده زمانی: ۹ ماه

• دریافت فایل درخواست ارائه پیشنهاد پژوهشی «مطالعه، بررسی و ارائه طرح ساماندهی خیابان کرمان در منطقه ۱۴ شهرداری تهران»

تذکر: قبل از تهیه پیشنهاد پژوهشی، بخش اسناد مناقصه (فراخوان) و نکات مربوطه به‌ دقت مطالعه شود. لازم به ذکر است در صورت عدم انطباق پاکت‌ های مناقصه با مشخصات مندرج در این بخش، پیشنهاد‌های ارسالی بررسی نخواهد شد و مسئولیتی در این خصوص متوجه مرکز نخواهد بود.

سقف مبلغ برآورده شده (هزینه‌ های کارشناسی و بالاسری): ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان به حروف معادل (دو میلیارد و سیصد میلیون ریال)
مبلغ سپرده تضمین برای شرکت در مناقصه (برای پروژه‌ هایی که نیاز به اخذ سپرده تضمین باشد، پاکت ج که حاوی مبلغ سپرده تضمین بر اساس اسناد مناقصه است بدون قید و شرط می بایست ارائه شود): این فراخوان مبلغ سپرده تضمین برای شرکت در مناقصه ندارد.
شماره حساب مرکز مطالعات و برنامه‌ ریزی شهر تهران برای واریز سپرده تضمین: ۷۰۰۷۸۷۶۳۹۹۱۶ بانک شهر شعبه الهیه آقابزرگی کد ۵۰۲ (این فراخوان مبلغ سپرده تضمین برای شرکت در مناقصه ندارد.)
برای دریافت شرح نیازمندی‌ های پروژه (RFP) بر روی فایل پیوست کلیک نمایید.
با توجه به اخذ ضمانت حسن انجام تعهدات از مجری منتخب قبل از عقد قرارداد، مناقصه‌گران قبل از شرکت در فراخوان به این موضوع توجه داشته باشند: (در صورتیکه مجری شخص حقیقی یا شخص حقوقی غیر دولتی باشد: اخذ ضمانت‌ نامه بانکی به میزان ۱۰ درصد مبلغ کل قرارداد و در صورتیکه مجری شخص حقوقی دولتی باشد: ضمانت‌ نامه انجام تعهدات به میزان ۵ درصد مبلغ کل قرارداد به صورت مکتوب مطابق با فرمت تعیین شده مرکز (یا ارائه ضمانت نامه کتبی با امضای روسای دانشگاه‌ ها، موسسات پژوهشی و آموزشی طرف قرارداد به استناد مصوبه هیئت وزیران مورخ ۱۳۹۴/۰۹/۲۲ شماره نامه ۱۲۳۴۰۲/ت ۵۰۶۵۹ ه)
برگزاری کمیته مالی (گشایش پاکات مالی) مناقصه در محل مرکز مطالعات و برنامه‌ ریزی شهر تهران حداکثر ۷ روز کاری پس از اتمام مهلت ارائه پیشنهاد ها برگزار می‌شود و از مناقصه‌گرانی که حد نصاب امتیاز فنی لازم را کسب کرده باشند دعوت به عمل خواهد آمد. در صورت تمدید فراخوان، اطلاع‌ رسانی در سایت مرکز صورت می‌گیرد.
پاکت‌ های مالی مناقصه‌ گرانی که حد نصاب امتیاز فنی را کسب نکرده باشند حداکثر به مدت یک ماه پس از اتمام مناقصه در مرکز محفوظ است و برای دریافت پاکت مالی (ب) شخص مناقصه‌ گر یا نماینده ایشان با معرفی نامه به واحد حراست مرکز واقع در طبقه ۶ مراجعه نماید. در صورت عدم مراجعه در موعد مقرر، هیچگونه مسئولیتی متوجه این مرکز نخواهد بود.
درج این آگهی هیچ‌ گونه تعهدی برای دستگاه مناقصه گذار ایجاد نمی ‌نماید.

مهلت ارائه و تحویل پیشنهاد در ساعات اداری: تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰ (لازم به ذکر است دبیرخانه مرکز پس از وقت اداری تعطیل می‌شود و صرفاً در وقت اداری «در حال حاضر با توجه به ویروس کرونا، وقت اداری ساعت ۱۳:۳۰ است» امکان تحویل پیشنهاد ها وجود دارد و مناسب است پیشنهاد ها روز قبل از اتمام مهلت تعیین‌ شده تحویل دبیرخانه شود تا در صورت نقص مدارک امکان اصلاح و تحویل در مهلت قانونی وجود داشته باشد)

محل ارائه و تحویل پیشنهاد: تهران، خیابان شریعتی، خیابان پل رومی، خیابان شهید اکبری، نبش خیابان شهید آقابزرگی، شماره ۳۲، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، طبقه همکف، دبیرخانه مرکز، کدپستی ۱۹۶۴۶۳۵۶۱۱
تلفن: ۳-۲۲۳۹۲۰۸۰-۰۲۱

واحد متولی: مدیریت مطالعات و برنامه ریزی امور اجتماعی و فرهنگی
کارشناس مسئول واحد متولی: خانم حاجی آقایی با شماره تماس ۲۲۳۰۲۰۸۰ داخلی ۲۶۸-شماره فراخوان: ۳۶۵

منبع: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران

منبع خبر: معمار نیوز

باز نشر : رسانه جهان معماری

پست های مشابه

دوازدهمین دوره جایزه آرکیتایزر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

همایش ملی |میراث معماری معاصر ایران|

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

طرح پیشنهادی حائل مجموعه تئاترشهر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “