Autodesk نسخه جدید Maya 2022.2 را منتشر کرد

پوستر

Autodesk نرم افزار Maya 2022.2 را منتشر کرده و آخرین نسخه‌ی نرم افزار مدل‌سازی و انیمیشن سه بعدی خود را در اختیار کاربران قرار داده است. اتودسک در این نسخه‌ی جدید مایا ۲۰۲۲.۲ کنترل‌های مقیاس‌بندی (scaling controls) را به Solidify اضافه کرده و به بهبود گردش کار در ویرایشگر اسکریپت پرداخته است. از سوی دیگر افزونه‌های Bifrost و USD نیز به روز شده است.

تغییرات جدید در نسخه‌ی Maya 2022.2

تغییر اصلی در نسخه‌ی جدید مایا، مربوط به تغییر شکل Solidify است که با کنترل‌های مقیاس‌بندی جدید، امکان تغییر اندازه‌ی هندسه‌های غیرقابل تغییر را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند هندسه غیرقابل تغییر را در امتداد سطح یا با استفاده از سطوح مماس مقیاس‌بندی کنند و مقیاس‌بندی را می‌توان به صورت کلی یا بخش‌بندی کنترل کرد.

بهبود گردش کار در نرم افزار اصلی شامل گزینه جدیدی در Attribute Editor است تا همه زبانه‌های اسکریپت را در یک فایل ذخیره کرده و کاراکترهای برگه و فضا را در ویرایشگر اسکریپت نشان دهد. به صفحه اصلی برنامه نیز کاربردهای جدیدی اضافه شده و دارای یک به روزرسانی کوچک است که اکنون مکان فایل‌ها را از منوی کناری لیست پرونده‌های اخیر نشان می‌دهد.

گیف

بروزرسانی Bifrost و USD

افزونه شبیه سازیMultiphysics Bifrost  نیز در Maya 2022.2 بروز شده و با ویژگی‌های جدیدی از جمله گزینه مدیریت پارامترهای شبیه سازی با فیلدها یا آرایه‌ها در اختیار کاربران قرار گرفته است. ماه گذشته Bifrost برای Maya 2.3 منتشر شد.

از سوی دیگر USD نیز برای نرم‌افزار مایا در ماه جولای به روز شده است. تغییرات در USD شامل گزینه‌ای برای تعیین مرحله USD در گره proxyShape است و لایه‌های فقط خواندنی اکنون به طور خودکار در ویرایشگر لایه قفل می‌شوند.

به غیر از موارد ذکر شده، چند ویژگی جزئی در اسناد آنلاین ارائه شده که می‌توان به رفع اشکال در افزونه Maya to Arnold، بروزرسانی API Maya و دو متغیر جدید محیطی اشاره کرد.

قیمت و دسترسی

Maya 2022.2 برای Windows 10 ، RHEL/CentOS 7.6-7.9 یا 8.2 Linux و macOS 10.13 به بالا در دسترس است. این نرم افزار فقط به صورت اجاره‌ای ارائه شده و هزینه اشتراک آن نیز ۲۱۵ دلار در ماه یا ۱۷۰۰ دلار در سال است.

 

 

 

منبع:dfmrendering.com

بازنشر: رسانه جهان معماری

پست های مشابه

دوازدهمین دوره جایزه آرکیتایزر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

همایش ملی |میراث معماری معاصر ایران|

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

طرح پیشنهادی حائل مجموعه تئاترشهر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “