ادوبی نسخه‌ی جدید After Effects 22.0 را عرضه کرد

پوستر

ادوبی After Effects 22.0 را به عنوان جدیدترین نسخه‌ی نرم‌افزار خود منتشر کرد و سیستم رندر چند فریم جدیدی که مدت‌ها منتظرش بودیم را برای سرعت بخشیدن به پیش‌نمایش و رندرهای با کیفیت نهایی معرفی کرد. تغییرات دیگر After Effects 22.0 شامل یک صف رندر بازسازی شده با پشتیبانی از اعلان‌های راه دور، یک سیستم جدید پیش نمایش گمانه زنی و یک نمایه‌ی ترکیبی برای عیب‌یابی گلوگاه‌های عملکرد است.

کاتالوگ

برای کارهای گرافیکی حرکتی، Cinema 4D Lite، نسخه بریده شده‌ی Cinema 4D نیز همراه با افتر افکت برای پشتیبانی از مرورگر Asset جدید نرم افزار به‌روز شده است. این به‌روزرسانی یکی از چندین ابزار Adobe Creative Cloud بوده که در Adobe MAX 2021 در کنار Character Animator 22.0، Premiere Pro 22.0 و Photoshop 23.0 معرفی شده است.

Multi-Frame Rendering با سرعت پیش نمایش و رندرهای با کیفیت نهایی

Multi-Frame Rendering، سرعت پیش نمایش و رندرهای با کیفیت نهایی را در پردازنده‌های چند هسته‌ای بهبود می‌بخشد. تغییر اصلی در After Effects 22.0، سیستم Multi-Frame Rendering جدید و مورد انتظار بوده که Adobe در ابتدا از طریق یک نسخه‌ی بتا جداگانه در ماه مارس منتشر کرده است.

Multi-Frame Rendering به این نرم افزار کمک می‌کند تا از تمام هسته‌های CPU در ایستگاه کاری کاربر به صورت موازی هنگام رندر استفاده کند و سرعت رندرهای پیش نمایش و صادرات با کیفیت نهایی را افزایش دهد. هنرمندان همچنین می‌توانند از رندر چند فریمی هنگام صادرات ترکیب‌ها به Media Encoder استفاده کنند. البته افزایش عملکرد به تعداد هسته‌های CPU موجود، رم سیستم و GPU کاربر بستگی دارد. در پردازنده‌های چهار یا شش هسته‌ای، ادوبی افزایش 1.2 تا 1.4 برابری سرعت رندر را پیش‌بینی می‌کند و در پردازنده‌های دارای 16 هسته یا بیشتر با سیستم‌هایی مجهز به بیش از 48 گیگابایت رم، تا 4 برابر افزایش می‌یابد.

همه‌ی افکت‌های بومی افترافکت اکنون با رندرینگ چند فریم، همراه با افزونه‌های شخص ثالث Boris FX، FxFactory، Maxon/Red Giant و RE:Vision Effects سازگار هستند. اگرچه ظاهراً این قابلیت شبیه به Multi-Frame Rendering منسوخ شده است، اما این سیستم در زیر هود کاملاً متفاوت بوده و به جای راه اندازی چندین نمونه از After Effects که هر کدام فریم‌های جداگانه‌ای را ارائه می‌دهند، از هسته‌های جداگانه CPU برای Multi-Frame Rendering به طور همزمان استفاده می‌کند.

کاتالوگ

سیستم جدید پیش‌نمایش و صف رندر اصلاح‌شده

Adobe همچنین ویژگی‌های جدید دیگری را بر اساس Multi-Frame Rendering، از جمله سیستم جدید Speculative Preview، با هدف سرعت بخشیدن به روند پیش نمایش، معرفی کرده است. سیستم Render Queue برای خروجی با کیفیت نهایی نیز مجدداً بروز شده است و اکنون می‌تواند از طریق برنامه‌ی دسکتاپ یا تلفن همراه Creative Cloud با به پایان رسیدن یک کار فردی یا کل یک صف به کاربران اطلاع دهد.

New Composition Profiler تنگناهای عملکرد رندر را شناسایی می‌کند

After Effects 22.0 همچنین دارای یک Composition Profiler جدید است که برای کمک به عیب‌یابی در عملکرد هنگام رندر کردن یک ترکیب طراحی شده است. تغییرات دیگر نیز شامل رمزگشایی سخت‌افزاری برای فایل‌های 422 HEVC  ده بیتی است که در هنگام اعمال LUTهای سه بعدی استفاده می‌شود.

کاتالوگ

Cinema 4D Lite به‌روزرسانی شده که فقط با Cinema 4D S24 سازگار است

Cinema 4D Lite همراه با After Effects نیز به‌روزرسانی شده است. البته After Effects 22.0 فقط با Cinema 4D S24 سازگار بوده، اگرچه Cinema 4D R25 یعنی نسخه فعلی نرم افزار، با نسخه‌های قدیمی After Effects سازگار است. شرکت ادوبی نیز اعلام کرده که پشتیبانی از ویژگی‌های جدید Cinema 4D R25 در به‌روزرسانی‌های آینده دنبال خواهد شد.

قیمت گذاری و سیستم مورد نیاز After Effects 22

جدا از نسخه‌ی پایدار، Adobe یک نسخه‌ی بتا عمومی از After Effects با پشتیبانی از Scene Edit Detection منتشر کرده است. After Effects 22.0 برای سیستم‌عامل‌های Windows 10 و macOS 10.15 به بالا فقط به صورت اشتراکی یا به قولی اجاره‌ای در دسترس است. هزینه اشتراک After Effects به تنهایی 31.49 دلار در ماه یا 239.88 دلار در سال است، در حالی که اشتراک All Apps که دسترسی به بیش از 20 ابزار خلاقانه Adobe را فراهم می‌کند، 79.49 دلار در ماه یا 599.88 دلار در سال هزینه دارد.

 

 

منبع:dfmrendering.com

بازنشر: رسانه جهان معماری

پست های مشابه

دوازدهمین دوره جایزه آرکیتایزر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

همایش ملی |میراث معماری معاصر ایران|

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

طرح پیشنهادی حائل مجموعه تئاترشهر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “